sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Olenko riskialtis hösöttäjä kenties?

Olenko siis oikeasti hösöttäjä jolle sattuu ja tapahtuu?


Jaa´a ilmeisesti siis olen sillä,  menneellä viikolla työkaveri jota harvemmin näen, kertoi toivoneensa minun tulevan töihin että -edes jotakin  tavallisuudesta poikkeavaa sattuisi ja tapahtuisi.... No, itse olin lähinnä kauhuissani, kuka haluaa oikeasti olla töissä sellaisen ihmisen kanssa jolle aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista... No onhan se tietysti joskus ihan kiva mutta...

No kerrompa nyt sitten lauantain tapahtumat ... Tytön kanssa päätettiin hakea kaupungista  Pikkumiehen 1-v kuvat, ne tuli haettua ja käytiinpä sitten Napissa  ja nauhassakin sitä tököttiä hakemassa millä saa tehtyä jarrusukat esim. villasukista. Tähän asti kaikki meni ihan ok!
Sitten mentiin ruoka ostoksille Cittariin, sekin meni hyvin oikeastaan siihen asti, kun tyttö huomasi ettei otettu kanille ruokaa lainkaan. No minä kipaisin vielä kaupan puolelle ja kassan kautta lähdin menemään lasten luo, kun huomasin vartijan tulevan minua kohti, no minä olin tietysti että mitähän nyt...
Vartija kysyi ystävällisesti voisinko lähteä hänen mukaansa. -johon tietysti vastaan että tietysti, mutta saanko sanoa lapsille että joudun tulemaan mukaasi? No sitten kävelin hänen kanssaan kohti lapsia, kun minulle sanotaan että kun sinulla on laput kiinni tuossa takissa se hieman kiinnitti hänen huomiotaan ja siksi pitäisi lähteä sinne takahuoneeseen selvittämään tilannetta!

(Takin olin ostanut muutamaa päivää aiemmin Anttilasta jossa se sattui olemaan ale rekissä ja en ollut käyttänyt takkia vielä ennen tuota reissua, laput olivat jääneet kiinni, vaikka lähtiessä peilailin itseäni, eikä tyttökään ollut huomannut niitä vaikka läpi kaupungin kuljinkin kyseisessä vaatteessa.)

  -Siihen vastaan tietysti voin lähteä ja voi ei ompa noloa en ole muistanut lappuja poiskaan ottaa ja olen jo ollut kaupungilla ko. takki päällä... kerroin myös että takin olen Anttilasta ostanut! Manailen sitäkin ettei tyttö ole asiasta minulle sanonut mitään...
- vartija kyselee mahdollista kuittia, jolla voisin todistaa etten ole varastanut takkia, onneksi kuitti löytyi lompsasta. Tyttöä nolottaa ja minua naurattaa sattumus, en aiemmin ole vartijan kynsiin joutunut.. Täytyy kyllä sanoa että kovin kohtelias mies ja ystävällinenkin hän oli. Anteeksi pyyteli aiheuttamaansa häiriötä. No työtäänhän teki, mikäpä siinä. Itseä alkoi nolottaa siinä vaiheessa kun mietin miten olen liehunut takki päällä kaupungilla ja ajatus että jos satui tuttuja kaupalla olemaan... Ja mitenkä olisi käynyt jos ei kuittia olisikaan löytynyt? No kai näitä sattuu joskus muillekin, vai olenko ainoa?

Jarrusukkien pohjaan laitettava tökötti
 Tässä tökötti jonka ostin, Hinta oli kova, kun sitten illalla katselin vastaavia nettikaupoista olisi sitä saanut ½ hintaan. Hinta taso muutenkin kova tuolla Napissa ja nauhassa. Joskus kyllä ale laarista hyviä löytöjä olen tehnyt!
Liukueste tossut
Tässä tossut, nyt vain odottelen aineen kuivumista huomiseen. Kuviota en mietiskellyt etukäteen  ja lopputuloksesta sen huomaakin... Tuolla tossun sisällä on pahvit, ettei tule aine läpi!

Vahinko nro. 2. Tätä en minä tehnyt vaan...



Koiran repimä ovi!

...Koira!

Kuvat varmaakin kertovat enemmän kuin sanat.... Hieman meinaa suututtaa.... Eli kuvat meidän pesuhuoneen ja varaston välisestä ovesta ja tuo yllä oleva varaston puolelta... Koiralla ilmeisesti koti ikävä, ero ahdistus.

En varmaankaan ole aiemmin koirista puhunut mutta meillä on tällä hetkellä 6 koiraa, joista 4 metsästyksessä käytettäviä ja tämän yllä olevan tuhon sai aikaan ajokoira! Hiukan suututtaa, pakkasta näet -25´c ja tuo varaston puoli on kylmä.... Ovi säpäleinä eli toivotaan ettei paikat jäädy pesuhuoneessa ja voihan se tulla vilu kun peseytyy...

Ei siinä mitään ja sattuuhan sitä tietty eläinten kanssa ja olihan tuo ovi tietty jo aikakin uusia mutta olis kaikkee muutakin tekemistä nyt!!
Ai niin tuolla ylimmässä näkyy häkin kulma ja siellä asustaa meidän kani, jolle koira ei onneksi ollut tehnyt mitään, ilmeisesti haukkunut vain. ( Poika kertoi aamulla kuulleensa ryminää ja haukkumsita!) Pesuhuoneessa ja saunalla asustavat myös meidän kaksi kissaa...

Turkoosit pöllö villasukat

Pöllö villasukat n. 1 vuotiaalle.


Nämä sukat Novitan Ilona villalankaa, tuo pöllö kuvio 7 -veljestä langasta. Turkoosin langa olen ostanut joskus aiemmin alekorista ja sitä olisi parikerää vielä. Pöllöjä sukassa 1kpl ja jätin siitä siivet pois ja lisäsin "sarvet" jotka eivät näy kunnolla. Nämäkin sukat olisivat saanet olla suuremmat!

Kirppis wilhelmiinasta...


Itselle 1,- kuvan paita. Kuvaus assistentti paikalla.. No harmi oli kuvia muistakin löydöistä, mm pikkumiehelle villapuku 90cm 2,- villahousut 2,- benettonin vaaleat uudet housut 90cm 1,5,- niissä vielä laput paikallaan, H&M uusi T-paita 86cm 1,50 tässäkin laput paikallaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun piipahdit !!