sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Laiskan tädin leivonnainen Paholaiskakku ja muutama kortti


Kun on paha mieli hyvä kakku piristää vai mitenkä se nyt menikään... eli tuli leivottua pari tällaista... Vaaleaa paholaiskakkua ja ohje on peräisin miamiisan blogista.
  • 5dl vehnäjauhoja
  • 4dl sokeria
  • 1tl soodaa
  • 1tl suolaa
  • 1tl kaardemummaa
  • 2dl kermaa, piimää, maitoa
  • 150g sulatettua voita/juoksevaa margariinia ( Olen laittanut n. 1,5dl juoksevaa margariinia)
  • 2 kananmunaa

Eli kuivat ohjeet sekoitetaan, lisätään loput aineet ja sekoitetaan nopeasti, paistetaan 175 c n. 60 min.( Minun uunissa tuo 60 min on 45min eli kakkua kannattaa katsoa välillä...) Tietty jonkinlainen kakkuvuokakin olisi hyvä voidella ja korppujauhottaa, jotta kakun voi uuniin laittaa ;>

Itse käytin tuohon kakkuun osan sokerin tilalla tummaa siirappia, lisään yleensä vaniljasokeria reilusti ja suolaa laitan vain tl kärjellä. Olen myös muokkaillut ohjetta niin että sokerin sijaan olen laittanut siirappia ja mausteeksi vain piparkakku maustetta + vaniljasokeria. Kakkuun olen myös laittanut leivinjauhetta 1tl, soodan lisäksi. Osan jauhoista olen korvannut esim. mantelirouheella tai kaakaojauheella ja aina on kakku tullut syötyä... Hyvää on ja pääpointti asiassa helppoa, nopeaa, ei tarvita vatkainta ja lapsetkin osaavat kakun väsätä!!!


Eilen kävimme myös syntymäpäivillä jonne tyttö teki nuo kaksi ylempää korttia 4- ja 7- vuotiaille. Alempi kortti myös hänen tekemänsä jo kylläkin aiemmin, sanoin silloin, että tuo kortti jää äidille koristeeksi ja onkin ollut kirjahyllyn lasivitriinissä näkösällä jo jonkin aikaa. En tiedä mikä kortissa viehättää, mutta mietin jopa sen kehystämistä.

1 kommentti:

  1. Kakkua on siis kokeiltava! Ja kyllä ehdottomasti tuo kortti kehystyksen anasaitsee :) Ihana ♥

    VastaaPoista

Kiva kun piipahdit !!